Allt eftersom att utvecklingen går mot att du som företag ska vara mer transparent och rapportera om ditt hållbarhetsarbete digitalt, blir marknadsföringsregler viktigare att känna till. Hur kan en verksamhet marknadsföra sitt hållbarhetsarbete utan att det är lagstridigt?
Till hjälp under förmiddagen har vi presentationer och erfarenheter från ICC, Reklamombudsmannen, Vinge, Bokföringsnämnden (BFN) och Aspekta.
Datum: 27 oktober 2022
Tid: 09.00–11.30
Plats: (Hybrid) Zoom eller på plats vid vårt Malmökontor (Södra Promenaden 51). Det finns möjlighet till mingel med deltagarna efteråt. Vill du delta på plats? Skicka ett mejl till Caroline Charlier () med rubrik “Marknadsföringsregler”.
Kostnad: Gratis för medlemmar i TEM:s nätverk (CSR Skåne och NCSH). Övriga: 995 kr ex. moms (reducerat pris).
Agenda
09.00–09.10 TEM/CSR Skåne Caroline Charlier, moderator – Välkomna
09.10–09.30 ICC Kajsa Persson-Berg – Om ICCs regelverk
09.30–09.50 Reklamombudsmannen Gunilla Welander och Elisabeth Trotzig – Praxis
09.50–10.10 Vinge Anders Leissner – Gränsdragning mot lagstridighet
10.10–10.30 Bokföringsnämnden Stefan Pärlhem – Om lagstadgad rapportering
10.30–10.50 Aspekta Martin Lucander – Vad man ska tänka på när man kommunicerar ett företags hållbarhetsarbete
10.50–11.20 Frågor och diskussion
11.20–11.30 Avslutande ord
Häng och mingel efteråt för de som kan och vill!
Mer om de medverkande bolagen och talarna:
Besök de medverkande bolagen:
Ännu inte medlem i nätverket? Du registrerar dig enkelt här!